måndag 27 augusti 2012

En hemmafrus vecka

Nu är vardagen tillbaka.
Upp tidigt och skjutsa barn till skolan.

Den här veckan har jag redan almanackan "full"efter mornarnas drop of.

Måndag: Ärende påstandag. Lite smått och gott behöver göras. Tex att framkalla alla bilder vi tog på våra gäster som besökte oss på Smultronstället. Så att vår gästbok blir klar nån gång.

Tisdag: PTA-möte. Några mammor är ansvariga för att skolfotograferingen ska bli av. Jag hjälper till lite.

Onsdag: International Womens Club of Tallinn har sin första lunch efter sommaren. Jag har beställt Spring Chicken till lunch.

Torsdag: En av mammorna har bjudit in till mysig frukost träff  hemma hos henne.

Fredag: Hantverkare kommer hem till oss och ska göra nåt med våra kranar som inte funkar. Och vad de kommer att göra vet man först efteråt. Det enda jag är säker på är att de behöver komma tillbaka fler gånger. För antingen vet de inte vad de ska göra när de väl är här. Eller så har de inte rätt saker med sig. Eller så förstår de inte vad jag menar. Eller så skickar de nån annan.

Önskar er alla en fin vecka ni med!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar