söndag 2 september 2012

Slapp helg

Igår morse när jag skulle hämta sonen efter hans träning mötte jag två karlar på vägen.
Av deras sätt att umgås med varandra på och deras sätt att försöka gå visade tydligt att dessa gentleman inte hade druckit vatten till frukost.
En syn som tyvärrr alldeles för vanlig här i Tallinn så jag blir inte förvånad längre. Bara beklämd.

Annars var det en lördag som förflöt i lugnets tecken. Vi kollade igenom gamla filmer och tänkte föra över från kasett till datorn.
Och herregud, så små mina söner har varit. Inte klokt nånstans att jag har hängt med dessa underbara individer i snart 13 resp 15 år, nästan 24/7.
Och med filmerna som bevis har vi ju sannerligen hunnit med en hel del i livet.
Men vi hittade inte de första filmerna från bebistiden!! Katastrof och sorg!

Var finns dem?

Idag är det fotbollsmatch för den yngre som gäller.

1 kommentar: