fredag 28 september 2012

FIFA jakt

Killarna fick i födelesdagspresent av sina fastrar och farbror varsitt FIFA 13.
Dessa efterlängtade spel kom ut idag.

Jag fick i uppdrag att handla dem idag när de var i skolan.
Men det var inte världens enklaste uppgift.
Ena sonen behöver sitt FIFA till sin Xbox 360 och den ena till sitt Playstation 3.
Xbox spelet hittades på euronics, Estlands största hemelektronik kedja.
Men till PS 3: an var alla spel slut i hela Estland.
Ut och jaga i andra affärer.
När jag kom till den sista utposten jag hade sa jag till killen bakom disken:
"-Please, tell me that you have FIFA 13 for Playstation!"
"- Yes, you got the last one!"
"-Thank you!"
Så nu har jag garanterat två lyckliga killar hemma i helgen.

Annars tog jag mig en sk ensamlunch på Sushibar. Ville ha en sexbitars, men de hade bara åttabitars.
När språket är lite klurigt så lät jag bli att fråga varför det inte gick att otdna en portion med två bitar mindre bara.

En annan gång.


Och så har jag bokat bord till i morgonkväll. Adam får två kompisar från Sverige på besök över helgen och han vill bjuda dem på hans favvorestaurang, Baby Back. Hoppas de får trevligt!
Iallafall kommer de inte gå hungriga därifrån.

.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar