torsdag 6 september 2012

Fick ett sms

Fick ett sms precis när jag slet med dammsugaren i köket.

"Lunch på Kochi klockan 13?"

Den var jag inte sen att svara "ja" på.
Jag skulle inte hinna dammsuga klart allt jag hade tänkt att dammsuga, men vad sjutton gjorde det egentligen. Absolut ingenting då en lunch med en kompis är bra mycket roligare än att dammsuga.
Får gäster i morgon och de får helt enkelt stå ut med lite skit i hörnen.





Ett mysigt ställe nere vid hamnen. Våran soffa var ledig och vi slängde oss ner i varsitt hörn.
Har ni vägarna förbi så kom in en stund, vetja. Det tog några besök, men sedan blev jag varse att det hänger nakna kvinnor i olika ställningar överallt på väggarna. Kanske kan locka någon?




Annars hittade jag en påse Hamburgeri Kukkel i affären härom dagen. Och såna är vi verkligen inte bortskämda med, skulle man kunna säga. De äter alltså inte hamburgare med bröd hemma hos esterna särskilt ofta. Så när dessa underverk dyker upp i affären är det bara att hugga. 
Och jag märker att jag börjar att handla som esterna. Alltså lite varje dag istället för att de har blivit som jag och storhandla en gång i veckan.

Man blir helt enkelt som dem man umgås med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar