fredag 14 september 2012

Fredag

Veckorna går med en väldig fart och det känns att det är höst här i Tallinn.

Ingen värme så långt ögat kan nå även om solen får för sig att titta fram lite då och då.

Löven gulnar och faller till marken. Vare sig man vill det eller inte. Liksom ingen återvändo. Bara att gilla läget.

Vi närmar oss höst stormarna och regnen som kommer med dessa. Förra året inhandlade jag öronproppar för att kunna sova när regnet smattrade på våra aluminiumfoder under alla fönster på nätterna.

Nu är det fredag igen och om två veckor får jag tjej besök hem hit. Samtidigt som store sonen får hem två av sina kompisar från Sverige så följer två av mina vänner med också. Ska bli så himla roligt!
Ni som har tänkt åka med Ryan Air mellan Skavsta - Tallinn får banne mig skynda er. För i mitten av vecka 43 slutar den flighten att flyga.

Och det var ju lite tokigt om ni frågar mig. Kanske Ryan Air får för sig att öppna upp den linjen senare nästa år. Men det vet vi inget om ännu.

Som sagt, framtiden vet vi ingenting om så det är bara att leva här och nu.
Göra så gott man kan av dagen som är idag.



Trevlig helg till er alla!

1 kommentar: