fredag 14 oktober 2011

Som man frågar - får man svar

Stor son fick en bok av sin Gudmor för några år sedan som heter "Svarens bok".
Meningen med den är att man ska ställa sig själv en fråga, känna efter ordentligt för att sedan välja en av sidorna och läsa svaret.

Jag gjorde detta häromdagen.
-"Kommer min träning gå som jag önskar?"

Drog med fingrarna på bokens rygg och slog upp en sida som kändes riktigt bra.

-"Du kommer att ångra dig!"

Hahah!!! Som jag skrattade! Vad betyder det? Har ju inte ens liksom börjat! Så roligt!


Idag åkte jag och en dansk mamma hem till stackars hemmafru-kollegan som gjort illa foten, med nybakade bullar.
Hon behöver ha sin fot i högläge mestadels av tiden så vi frågade henne var hon ville sitta när vi skulle fika.

Och det blir så roligt när vi liksom blandar engelsk/danska/svenska. (Danska är ju heeelt omöjligt att förstå så vi måste blanda lite.)

-"Jag kan sitta här. Då kan legget vila här på stolen."

åh, så himla roligt det blir av alltihopa.

Bra start på denna fredag. Önskar Er alla en trevlig helg!

1 kommentar: