måndag 3 oktober 2011

Och jag som trodde att jag var massör.

En ganska busy day actually!

Efter att ha lämnat killarna i skolan mötte jag en mamma för gemensam träff på My Fitness.
Vi fick oss en introduktion av maskinerna och sen hann vi bara jogga på bandet i ca 20 minuter.
För sen hade vi bråttom till vår massage.
Och vi var ju tvungna att hinna med en dusch innan.

Och nu, mina damer och herrar, har jag varit på ett ställe som jag ALDRIG skulle ha hittat om jag inte fått hjälp av denna mamma.
Och hade jag hittat denna blåa dörr skulle jag aldrig ha gått in. Ensam.

Nu pratar vi inte ett av de fanzy, fina, vita SPA-anläggningarna som finns i hamnområdet.
Nu pratar vi ett ställe utanför själva staden. Där jag tror Gud glömde att restaurera när ryssarna försvann för 20 år sedan.

Vi stannade bilen på sidan av vägen i ett område med stora gråa hyreshus.
"-Vi ska in genom den där blå dörren", sa mamman. Och pekade hon på en sliten blå dörr som fanns nedanför en källartrapp.

Väl innanför så gick vi in genom ytterligare en dörr. Och där inne fanns ett litet väntrum med en lite soffa. Och innanför det lilla rummet stod behandlingsrummet.
En kvinna i min älder bad mig lägga mig på britsen och sen började behandlingen.

Och vilken behandling. Hon hittade varje liten punkt och jobbade sig igeno´m den tills den var borta. En underbar männsika som har sitt levebröd inom samma branch som jag. Skillnaden är att en timme hos henne kostade 15 euro, typ 130:-.

Hon även knäckte min nacke, och det har jag aldrig varit med om tidigare. Jag låg där och kunde ha tänkt:
"-Jaha, jag ligger i ett källarutrumme i ett område som Gud glömde, och nu knäcker människan min nacke och jag kanske aldrig kommer härifrån levande, och ingen vet var jag finns."


Men vad hjälper det att tänka så! Hur mottaglig är man då? Ingenting. Så när jag väl låg där så var det bara att gilla läget och njuta av hennes behandling.


Nu har jag kommit hem och fått i mig lite mat. Alldeles strax ska jag åka och handla och sen hämta killarna. För att sedan börja vår vanliga eftermiddagsaktivitet med skjuts, träning för killarna och mat och läxor.


Sen är det måndagkväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar