torsdag 6 oktober 2011

7

ALLA läxförhör i skolan graderas från 1-7 där 4 är ett svagt godkänt.
Siffran skrivs upp i lärarens kalender och koms ihåg för all framtid.

Denna veckan har killarnas klasser haft teotetiskt prov i idrott -fotbollskunskap.
Där satt den 7:an som en smäck iallafall. För båda två!
Grattis till både killarna och deras utbildare under årens lopp. :)

Helt ärligt talat hade jag faktiskt undrat stort om det inte hade blivit en sjua på just detta test.

Idag har jag bjudit killarna på en jättegod fika medans vi väntade på att lillebrors träning skulle börja. ( Blev visad imorse, medan vi mammor vänatde mellan avlämning av barn och Pilatesen, ett ställe som är så fantastiskt billigt! )
"-Medans pappa bara jobbar o jobbar i sitt anletes svett, så bara fikar du!"

"-Japp", sa jag. "Kan nästan säga att jag har ett eget fika-konto!"

Imorgon väntar stora sonen hit tre kompisar från Sverige. De ska vara här över helgen och om jag känner dem rätt är det väl mest TV-spel som kommer att gälla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar