måndag 17 oktober 2011

En vanlig måndag

En tur till skolan och lämnade av killar som glatt hoppade ur bilen.
Vidare till Statoil för att göra LillaVit ännu lite vitare.
Hem och släppte in min rara dam som stod och väntade på mig vid vår grind.

Idag hade jag tänkt att våga mig på att lämna henne ensam en stund.
Och då passade jag på att dra hit, nu när maken har gett sitt "godkännande" för detta:


Sen efter den timmen så drog jag vidare hit för att inhandla lite mat och dylikt så¨allt är förberett och klart, framförallt till imorron då dagen kommer att gå i ett svindlande tempo. Hela dagen! Hör av mig igen angående den dagen...



PÅ vägen hem kryllade det av poliser och det var total masskontroll av nykterhet. De stoppade alla bilar och jag har för första gången här i Tallinn fått prova på att blåsa. När polisen märkte att jag inte pratade hennes språk blev jag inte så värst intressant längre. Eller så var jag nykter, vad vet jag?



Som tack för min goda samarbetsvilja fick jag behålla den fina plast-tutan som jag just hade blåst i. Hyggligt!

?


Nu är klockan prick 11.00. Och jag lämnade den lilla rara damen ensam i 100 minuter. För att vara exakt.

Undrar vad jag ska hitta på nu?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar