torsdag 20 oktober 2011

För ett år sen

Nu ska jag börja packa.

Imorgon flyger vi över till Sverige för några dagar.
Ska bli riktigt roligt och mycket är redan inbokat och klart
för dessa dagar.

För ett år sedan var jag o maken och kollade på en sommarstuga utanför
Loftahammar,några mil norr om Västervik.
Det var höst och lite småkallt och ganska grått överallt.

Vi åkte dit.

Mäklaren visade in oss. Ställde oss i hallen, andades, gick vidare ut på altanen.
Vi tittade på varandra och kände båda två:

"Här kan vi bo!!"

Efter alldeles för spännande och långdragen budgivning blev stugan våran.

1 mars-2011 blev vi ägare och hade tänkt spendera en hel del tid där, mellan alla fotbollsmatcher.

I mitten av mars fick vi förfrågan om flytt till Tallinn.
Efter mycket tänk och prat kände vi att det förslaget inte gick att säga nej till. Så vi gjorde't. Flyttade alltså. Så det blev inte så mycket i stugan som vi hade tänkt för ett år sedan.

Stugan står ju kvar på sin plats där vi lämnade den senast. Och nu på lördag ska vi äntligen dit. Iof bara över dagen, men vi ska dit.
Ta upp båten, fixa med vattnet. Se till att huset kommer att må bra under vintern.

Jag saknar "Smultronstället".

På lördag står jag på altanen och bara njuter. Andas och mår bra.


Faktiskt, om jag står här i Tallinn, i mitt kök, och bara tittar rakt fram. Fäster ögonen ordentligt långt bort och lite snett vänster så kan jag vid god sikt kanske se min altan på andra sidan havet!

3 kommentarer:

  1. Åh, vilket härligt ställe!!! Förstår att ni fastnade för det. Dit vill jag bli bjuden en varm sommarkväll...nån gång...i framtiden:)
    Kommer att sakna dig den här veckan. Kram

    SvaraRadera
  2. Det vet du!!
    En inbjudan kommer!
    Kram tillbaka! :)

    SvaraRadera
  3. Anonym: behöver bara veta vem som är du, så kommer en inbjudan direkt!

    Kram kram!!

    SvaraRadera