torsdag 17 november 2011

Skitmorgon

Avskyr när jag tillåter mig själv att låta ett missförstånd mellan oss vuxna förstöra en hel morgon.

Avskyr när jag låter min frustration gå ut över oskyldiga individer.

Ogillar starkt när jag lyfter på locket och märker att andra inte har prickat ordentligt.

Ogillar när håret lever sitt egna liv.

Ogillar mörkret på morgonen innan adventsljusen är på plats.

Avskyr bilförare som kör rally i bussfil och sen tar för givet att de ska smita in precis framför mig. När jag har suttit i kön i en kvart.

Sådärja!

Färdiggnällt och nu är det ute ur systemet. Skönt!

Dags för en kaffe och bli mig själv igen.
Snart ska jag ge mig ut och handla inför helgen.
Om några timmar landar makens yngsta lillasyster, hennes sambo och deras 3-åring på flygplatsen.

Men först av allt, kaffet och tillhörande chokladbit!

3 kommentarer:

  1. Hoppas ni får en trevlig helg när ni får besök av några familjemedlemmar. Och inte är du lyxhustru, oj vilket jobb ni lagt ner på skolminglet. Stort uppdrag. Hälsa alla!

    SvaraRadera
  2. System Error...
    Reboot...

    Sådärja
    /Pa

    SvaraRadera