tisdag 15 november 2011

Fyra minuter

Min lunch idag såg ut som följer på bilden.
Vi har idag varit och firat en danska som fyllde år igår och bjöd henne på en liten lunch idag.
Jag beställde visst en sådan här mojjäng.
Det vita är getost, förresten. Det gröna är gräslok.





Annars har jag nog haft alldeles för lite att göra ikväll.

Jag tog nämligen med mig telefonen in i tvättstugan, satte den på inspelning och med den i handen satte jag mig själv på golvet framför tvättmaskinen.

I fyra minuter!

Fyra minuter kan ju tyckas ganska kort tid ( Om man frågar Uggla tex ). Men att bara dumglo på en snurrande trumma i fyra minuter är RIKTIGT lång tid.

Och varför gjorde jag detta?

Jo, därfär att maskinen just har kommit tillbaka från doktorn. Men det struntar ju den fullkomligen i och beter sig som en trotsig tonåring iallafall.
Det ville jag ha på film. Eftersom det ibland lätt blir läge för språkförbistringar här i krokarna så ville jag liksom kunna visa hur det ter sig i vår tvättstuga flera ggr om dagen.

Tyvärr hittade jag inte knappen för att få ljud på hela skapelsen.
För samtidigt som den snurrar, låter den som om trumman är på väg ut ur maskinen av sig självt, genom att dunka sig fram och tillbaka från bakstycket och fram till luckan. ( Det ser även ut så oxå). Och det hade ju varit effektfullt. Att ha på film, menar jag. Men film utan ljud är ju helt ointressant egentligen.

Så dessa fyra minuter har säkert varit helt waste of time!

2 kommentarer:

  1. Det finns en låt som går : Ge mig fyra minuter och ni ska få se....

    Rätt tänkt. Du är härlig.
    Bilder säger mer än ord.
    Hoppas filmen duger till nå´t.

    Mojängen ser god ut. Avis.
    Här blev det matlåda med makaroner och köttfärssås.
    Ma

    SvaraRadera
  2. Du har ingen större tur med maskinparken därborta. Min maskin lät precis som du förklara, så jag ringde verkästaren, felsökning 795:
    Ja vad gör man, säger ok. På kvällen kom en kompis som ja bad kolla på maskin. Han tittar in i trumman, plockar ut en bhbygel. Maskinen är som ny.Haha. Tur meken inte kom.
    Kram Loisan

    SvaraRadera