fredag 4 november 2011

Jäkla maskin

Torsdag eftermiddag.
Väl hemkommen efter en lååång dag i stan med flera olika möten avverkade.

Liten son gick på toa.

"-Du har glömt att stänga av kranen efter dig på toan!", sa jag.
"-Det har jag redan gjort!", svarade han.

Snabb tanke!

VAD I HELA FRIDEN ÄR DET SOM LÅTER???

Sprang upp där jag tyckte forsandet kom ifrån.
Öppnade tvättstugedörren!!

"Helvete!!!"

Började nästan gråta.
Där stod tvättmaskinen med öppen lucka under pågående program och vattnet stod som spön i backen. I hur många timmar hade den stått så?




Jag hade lagt alla smutskläder på golvet.
Nu fick de lägga sig i vasken istället. Vägde bly, kan jag meddela.

Bilderna blev en aning suddiga för jag var skapligt upprörd.
Men jag ville samtidigt ha bildbevis på hela situationen.




Synd bara att brunnen på golvet är byggd liksom lite upphöjd på golvet.
Men bra att vi hade en brunn överhuvudtaget!


J-vla skit!!

1 kommentar:

  1. Stackare, vatten på golvet är vidrigt. Har haft det flera gånger och då har det varit stopp i brunnen. Igår gick vår tvättmaskin sönder, tur att den inte läckte då. Hoppas att ni får ordning på "skiten".

    SvaraRadera