måndag 14 november 2011

Ärliga barn

Stod i vardagsrummet och strök.
Makens skjortor, lite örngott pch lite annat smått o gott.
Plötsligt kom jag till detta rosa och genom mjuka örngott.
Blev smått nostalgisk och sa till yngstingen som satt i soffan och bytte om till träningskläder:

-"Åh, det här örngottet fick jag av mina föräldrar. När jag hade fått mitt rum omtapetserat när jag var 12 år!"

Stod där och log. Och mindes. Mina nya blåa tapeter med små, söta måsar på som min pappa så omsorgsfullt hade satt upp. De matchande nya gardinerna. Min nya, breda 105 cm säng. Det blåa lurviga överkastet, sånt som jag tror varenda tonåring hade. Det enda som var rosa var sängkläderna.

-"Då är det rätt gammalt alltså", fick jag snabbt tillbaka.

Och där satt sonen i soffan framför Dr Phil.
Precis som om det han nyss hade sagt var världens mest naturliga kommentar!

Vilket det var......






Men vi måste ha fötts med bra kvalitet, örngottet och jag.
För vi håller i sömmarna ännu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar