lördag 5 november 2011

Den har kommit!




"The swedish, turkish yougurt a la greek style".

Där har vi namnet på denna ädla vara.

Äntligen har den kommit!
Som jag har väntat!
Som jag har letat!

Nu är den här. Gott.


Annars har familjen idag tillbringat ett par timmar på Kalev Spa.
Ett äventyrsbad mitt i stan.

Med flera olika rutchbanor. Den högsta från 10 meters höjd.
Jag åkte den så många gånger att det riktigt sved om skulderbladen tillslut. Endast hälar och skulderblad i botten.
För man ska ju liksom ligga så. ( Berättade både barn o make tydligt för mig. Som om jag aldrig har åkt nåt sånt här tidigare....även om de inte hade sett det överdrivet många gånger )

Så lite som möjligt av kroppen får nudda banan.
Slängde mig utför som värsta flodhästen, spände
kroppen och swishade iväg.

Och väl nere i slutet av banan tog det tvärstopp och jag tror jag hade hela bassängens vatten i både näsa och öra.
Som sagt, det gällde att spänna sig. Annars riskerade man vatten både här och ...där.


Dagens undran:

Varför ha ett irriterat tonläge när man pratar, om man inte är irriterad?

Jag har svårt att förstå den grejen. Vad är syftet? Vad tror man att man uppnår med det?
Jag känner att det mest sårar.

Faktiskt.

5 kommentarer:

  1. Vad bra att du hittat yoghurten. Undrar hur man klarade sig utan den? Kalev spa låter roligt. Har svårt att se dig som en flodhäst. Det är ju väldigt stora och klumpiga djur. Sån är ju inte du. Ha en fortsatt bra helg! Hälsa hela familjen från Argo

    SvaraRadera
  2. Vad bra att du hittat yoghurten. Undrar hur man klarade sig utan den? Kalev spa låter roligt. Har svårt att se dig som en flodhäst. Det är ju väldigt stora och klumpiga djur. Sån är ju inte du. Ha en fortsatt bra helg! Hälsa hela familjen från Argo

    SvaraRadera
  3. Ja, hur gjorde man?
    Om jag inte var en flodhäst där i banan, så kändes det så ändå!
    Kändes inte riktigt graciöst när jah skulle slänga mig lite käckt ner i det
    Stora röret. Så där smidigt som liksom 12-åringarna
    gjorde. :)

    SvaraRadera
  4. Jag förstår att ni hade roligt, jag bara känner hur snabbt du åkte- det gäller att satsa om man ska rå på övriga familjemedlemma numera. kram Karin

    SvaraRadera
  5. har ni hittat yoghurten här i Tallinn??
    Vart då? Rimi kanske?
    Jessica

    SvaraRadera