söndag 13 november 2011

Söndag

Nu har jag lämnat av mamsen på flygplatsen.
Det sista jag såg av henne var när hon vinkade efter att hon blivit godkänd i säkerhetskontrollen.
Vink, vink och sen försvann hon runt hörnet. Hem till sitt liv. Kvar stod jag.



Nu ligger hennes lakan i tvätten.
Blir lite, eller väldigt mycket förresten, känslosam vid avsked.

Vi har haft en mysig helg.
En promenad genom Gamla Stan i går med hela familjen.
Sen blev vi, jag och mamma alltså, avsläppta i Saku Suur hall för en koll på hantverksmarknaden.
Där inne blev vi lite hungriga och tänkte ta oss nåt att äta.
Hittade endast estonian traditional food, vilket innebär typ rotmos, nån kål blandning samt lite köttbitar i detta. Sådär, kan jag säga att smaklökarna svarade. Även ögonen sa nog sådär.

Samtidigt som maken tog sönerna till sportaffären och införskaffade träningströjor samt innefotbollsskor.
Skönt, då var det fixat!
Det gör han bra maken!




Kvällen avslutades med en liten tallrik musslor.
"Men vart f-n är såsen egentligen??" :)






Nu tänkte jag mig en stund i soffan och vältra mig i en massa svenskt skvaller innan taxin sätter fart mot nya träningar.

1 kommentar:

  1. Kan berätta att underhållningen av Irlands supporters var lågmält på resan hem.
    Till skillnad mot resan till Estonia.
    Då var Irländarna på topp.
    De var säkert lika trötta efter helgen som en annan.
    De fick en vinst, jag upplevde kärlek.
    Ma

    SvaraRadera