tisdag 1 november 2011

Rimis vackra färger

Läser just nu lite kemi.
Nån som ser vad bilden föreställer vinner ett stort, härligt pris!
Alltså bilden på själva bilden, om ni förstår vad jag menar....





Se, vilka underbara färger Rimi visar upp!!



Färsk frukt när den är som allra bäst!
Färska grönsaker bara att plocka och ta till sig!
Visst känns det lockande att bara fylla både kyl och skålar hemma med dessa godsaker!!

Varför inte en smarrig fruktsallad till kvällen ihop med familjen?




Man ser även hur rent och fräscht golvet är på Rimi på dessa proffstagna bilder.
Jag vågade inte ha kameran högre upp för jag var rädd att bli utkastad av säkerhetsvakten som inte har nån aning om vilken idiot jag är som står där och fotar i hans butik....

Nu ska jag ta och koka lite potatis i en kastrull full med H2O.
Undrar var alla "reactans and products" har tagit vägen efter det koket?

2 kommentarer:

  1. Mycket härliga färger Ingela.. På den andra bilden är det : En celldelning????? Nettan

    SvaraRadera
  2. Nettan - Bra gissat, men ja gkan tyvärr inte svar om det är rätt!
    Jag vet bara att det visar att H2 + o2 blev H2O.
    Är det celldelning?

    SvaraRadera