söndag 6 november 2011

Känns sådär

Vad är det här månne, kanske nu undrar?
Det gör jag oxå nämligen.


I fredags hade vi tvättmaskinslagaren här. En est eller ryss som som vanligt inte kunde engelska, men som faktiskt luktade gott.

Han börjajde att plocka lite med trumman och dra lite i packningen runt själva luckan med sina verktyg från sin lilla verktygslåda.
Då hittade han detta. Sk eltejp invirat bland andra sladdar.

Han suckade och skakade på huvudet. Tänk om han nu trodde att det var jag som hade försökt laga detta?? Han kanske inte alls vet att vi bara hyr detta ställe. " Problems?", frågade jag. Han brydde sig inte ens om att titta på mig.


Finns eltejp med som orginaldelar i Samsung tvättmaskin?
Tror inte det. Denna maskin har med all säkerhet varit lagad innan och nu är vi förbjudna att använda maskinen. Tvätthögen växer.

Ugnen gav upp häromkvällen. I morgon kommer en ugnslagare. Med sin lilla verktygslåda i sin lila hand.

Sopbilen har glömt just våran soptunna. Så nu matar vi fåglarna med en alltför överfull tunna och måste hitta sopcontainrar på annat håll.

Om vi tänder utebelysningen slår jordfelsbrytaren av strömmen i alla badrum samt bastun.

Känns sådär just nu. Helt ärligt talat.

Men på fredag kommer lilla mamma! Det ser jag fram emot. Då ska jag ta med henne på en hantverksmarknad. Bara hon och jag.

Längtar!!

1 kommentar:

  1. Vad händer?
    Fel på el, vatten och sopor. Sånt är bekymmersamt tycker jag. Bra att ni har herrar med små verktygslådor.

    Har nyss tagit mått på min väska. Den är OK.
    Ma

    SvaraRadera