måndag 21 november 2011

Tjusig tjejmiddag

"Vilken tur att vi bor längst in på en återvändsgata så vi slipper så mycket trafik", tänkte jag när vi flyttade till det här huset.




Men tji fick jag, kan man säga!



Min ena svägerska med familj har varit på besök denna helg. ( En annan svägerska kommer på fredag. Trevligt! Sedan har jag bara två svägerskor kvar.)

PÅ lördagkvällen var det en sedan länge planerad tjejmiddag för många av oss hemmafruar.
Svägerskan var mer än välkommen även hon. Och eftersom alla grabbar hemma hade tänkt köra Fifa 12 på PS3 hela kvällen, så passade vi på att hänga med ut.



Vi var 15 tjusiga tjejer från alla håll och kanter. Typ Österrike, Tyskland, Sverige, Grekland och Danmark. Flest svenskor.

Bordet var bokat på Bocca i Gamla Stan och vi fick skjuts av en av danskorna.
Väl till bords var det dags att beställa in vin. Vinlistan fram och vi skulle välja nåt passande. Herregud så svårt!
De andra såg så himla världsvana ut och visste preeeecis vilket vin de skulle ha.
Vi kollade lite sådär lagom käckt på listan och så såg vi plötsligt att en av flaskorna hette "Lorentz". Och det var ju passande, så den tog vi!
Det blev verkligen rätt och var så gott till våra svarta tortellinis som vi hade fått in på våra tallrikar. Svarta tortellini med seabass inuti. Samt med lite rom på toppen och safranssås på botten. Mums!




Efter den goda middagen gick vi vidare ut i Tallinns nattliv.
Som nybörjare på just detta område hängde vi bara på och hela gänget hamnade på ett ställe som hette "Class". Mysigt!


Det var riktigt roligt att få visa min svägerska mina nyfunna vänner och presentera dem för henne. För min egen skull var det viktigt och nu vet hon vilka jag pratar om. Vilka jag fikar med. Vilka jag umgås med.

Jag och svägerskan var de första som bröt upp och då var klockan ca halv ett. Undrar när de andra tog sig hemåt? Vet bara att en av tjejerna liksom blev "bortglömd" av sin familj där på söndagmorronen och fick sova ända till 11.00.
Vi skulle ju upp så himla tidigt för att åka till Tartu och kolla på när lillingen skulle spela sin första innefotbollsturnering, där hans lag tillslut spelade om tredje plats och förlorade på straffar.

Nu sitter jag i soffan. Nyduschad. Pyjamas. Se & Hör.

Livskvalitet en måndagkväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar