tisdag 29 november 2011

Hamstrings

Gofika.
Innan Pilatesen.




Caffelatte, apelsinjuice samt kanelbulle för knappa 30 sek.
Inte illa egentligen, men då var inte bullen dagsfärsk. Tyvärr.


Efter gofikat var det dags för första Pilatesträningen för veckan.

Mina hamstrings kvalar med lätthet upp på listan bland världens absolut kortaste muskler. Alla kategorier.

Som jag stretchar. Som jag sliter.
Ändå kommer pilates instruktören framsmygandes till min matta och
drar lite extra i benen och fötterna, samtidigt som höften ska ligga stilla. Samtidigt som du ska tänka på andningen och hålla ihop "smallbox connection". Herregud, hur stel får man vara?

Till slut ser hon på mitt ansiktsuttryck att min nivå är nådd.
Då släpper hon med ett leende och går till nästa som behöver lite hjälp på traven.

Och som vanligt får jag sjuk träningsvärk efter hennes pass!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar