måndag 7 november 2011

Då vet jag

Tjoho!

Ugnen funkar igen. Har visst gjort hela tiden.
Men hur skulle jag kunna veta det? Egentligen?

Ugnslagaren kom som han skulle igår kl. 10.00. Med sin lilla verktygslåda.
Han gick fram till spisen, tryckte på en knapp.

Magic fingers!

Sen funkade den.
Eftersom han inte kunde förklara för mig vad som hade hänt och jag inte fråga honom om varför spisen la av överhuvudtaget förra veckan så ringde jag min kontakt på makens jobb för tolkning.

Enligt henne så hade han berättat att när strömmen har gått och spisen har lagt av måste man trycka på en av minus eller plusknapparna på spisen för att den ska hoppa igång igen.
Och på frågan om varför säkringarna gick förra veckan kunde ju inte han svara på för han var ingen elektriker.

Bra, då vet jag till nästa gång.
För helt säkert att detta kommer att hända fler gånger.

Reservdelar till tvättmaskin är beställt från Riga.
Finns visst inte ens i hela Estland. ( Kanske därav eltejpen, slog det mig plötsligt....)


Och sex-åringen vi hade på besök igårkväll fick höra att vi fortfarande pratar svenska.
Det var ju tur, för annars hade det blivit lite svårt att förstå varandra!

Störtcool 6-åring!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar