måndag 23 april 2012

Rött

Jag har fått en ny telefon.

Den är visst coolast i hela familjen, enligt söner och make.
Tänk att det tog typ 40 år för mig innan jag äntligen fick chansen att känna mig coolast!
Den känslan äger.

Annars har mamma tagit flyget hem till sig efter några dagar hos oss.
En helg med massor av fotboll, både live och på TV. En utflykt till Tartu blev det för att se båda killar spela match.
Vårt liv, vår vardag och det fick hon vara med om.

Jag tog med henne på en Relaxing massage with hot lava Stones igår.
För de som aldrig testat denna sorts behandling säger jag bara: Gör det!
En underbar stund tillsammans med glödheta stenar och ett fantastiskt lugn.

Jag fick först byta om till ett par pappers trosor och sen smidigt hoppa upp på bänken.
Tog ett kort på dessa enormt romantiska trosor men ALLA foton tagna med min gamla telefon är nu ett minne blott. Synd på alla fina bilder egentligen, men kanske tur när det gäller just dessa trosor.
Ni skulle aldrig ha slutat skratta.
Själva Trekanten som skulle skyla framsidan var lika stor , eller liten som den som skulle skyla baksidan, kan man säga. Så det hängde skapligt snyggt både här och där, km man säga.
Med ett stycke tråd emellan.

Så när de hängde där på stolsryggen och jag skulle ta kort såg de ut att lika gärna kunna ha varit typ munskydd åt en tandläkare.
Eller nåt.


Idag passade vi på att shoppa innan flyget skulle gå.
Vi åkte till Kristiine Keskus där vi åt lunch och kollade i affärer.
Skoaffärer är det som gäller när man är med mamma.
Hon hittade både en väska och ett par skor.
Jag hittade ett par och gillade dem på en gång.

Jag provade paret och högg dem direkt.

Vad har hänt egentligen?

Det började med ett par röda byxor.
Vad kommer härnäst?

2 kommentarer:

  1. Fräna dom var......
    27: an

    SvaraRadera
  2. Tack för en titt i ert liv. Älskar er allesamman. Att bara vara, var skönt. Det uppskattar jag mycket. Bara vara, konstigt förresten, vi gjorde en hel del saker. Det är bara att läsa ser jag. Har fått beröm för min fina väska. Flera gånger.
    Ma

    SvaraRadera