lördag 7 april 2012

Utsikt


Utsikten från hotellet där vi bodde på våning 23.
Tittar man riktigt noga ser man att det är en gravplats där nere.





Gravplatsen inzoomad.
Där var det fullt av människor under långfredagen. Alla med vita eller svarta långa klänningar/dräkter.
Såg faktiskt lite scary ut med dessa som såg ut som vålnader när de gled runt där på kyrkogården.

Inte så värst upplyftande utsikt.

Men jag vill ha med det som ett minne.

Överallt alla dessa kvinnor som hade slöjor eller burkor. Vem har vad och varför?
En del döljer hela ansiktet. Andra endast kroppen. Många både och.
Varför har kvinnor svarta dräkter och männen vita?
Gör de det av egen fri vilja? Eller vem bestämmer?

Jag känner mig en smula generad över min okunskap medan jag går runt här i Dubai i linne och kjol.
Men det känns skönt att det är jag som har bestämt att jag vill ha på mig det idag. Inte för att maken bestämde det åt mig.

Eller Gud.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar