lördag 7 april 2012

Påskafton och nu hemma igen

Den sista kvällen på semestern tillbringade vi på Dubai Mall. Skapligt stort shoppingCenter. Typ världens största.

Vi tog taxi som vanligt. (Så många taxibilar har jag aldrig sett. Så mycket trafik har jag heller aldrig sett som i den här stan. Avstånden är inte så långa, men det tar en faslig tid. Vi har tillbringat många minuter sittandes i taxin denna veckan. Man får liksom andas och ha tålamod.)
PÅ vägen till Centrumet passerade vi genom stan och jag ville ha med lite bilder från storheten.







Det stora inomhus vattenfallet.



Så enormt! En endaste liten bråkdel av hela alltet.
Här skulle mitt äldsta gudbarn trivas som fisken i vattnet!









Vid 20.45 ställde vi oss i taxi kön för att ta oss till hotellet.
Där bytte vi om och våran hemresa startade med ett glas vatten i poolbaren vid 23.30. Hämtning med shuttlebussen vid midnatt och sen var vi på väg.


Nu är det påskafton och vi är hemma i Tallinn igen.


Borta bra men hemma bäst.
Eller....

2 kommentarer:

  1. Välkomna hem!
    Kanske inte så kul att komma hem till snö :-)

    Jessica

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Jessica,
      Att det går så himla fort att acklimatisera sig när man är hemma igen.
      Nu är jag fikasugen!! :)

      Radera