lördag 14 april 2012

Lördag

Frukosten intogs sent idag.
Pga det så hoppade vi lunchen.



Vi bestämde efter en stund att vi skulle ta en sväng in till stan för en fika istället.



So off we went.

Vi skulle även handla lite mat till kvällen samt lite godis.
Och hur vet man att det är lillebror som har plockat godispåsen idag?



Jo, för att den är så ihopknölad. Det är bara han som gör så med stackars påsen.
Och har alltid gjort. Sen han gick på kalas när han var pytte och hade fiskat i fiskdammen har hans påsar sett ut så.



Fika är livet!
Och det är endast vi svenskar som har ett ord för denna härliga aktivitet.
Är inte det märkligt, så säg. Vad världen har missat egentligen.

Mitt emot oss på fiket satt det två ryskor. Båda i 60 årsåldern. Typ.
De beställde in varsitt bakverk och en shot. Klockan var 14.00 ungefär.

Det ni.

1 kommentar:

  1. Fika. Mys pys. Gillar dina ryskor. När jag blir pensio. har jag sagt att jag ska ha sherry till kaffet vid lunch.+ en stor handväska som muminmamman och titta på alla stressade unga som jagar mat, stövlar, kläder mm på sin lunch. Jag som inte ens gillar sherry. Byter nog till shot. Ma.

    SvaraRadera