söndag 29 april 2012

Överraskning


Gästerna som har åkt hem idag gjorde en "Carina-Berg". Man kan säga att Carina gjorde en "Carina" helt enkelt.


När jag kom hem från flygplatsen gick jag in i gästrummet för att andas en smula. Där stod då ett foto på bordet.
Med baksidan mot dörren, så jag såg inte vad det var först.

Tog upp fotot.
Och behövde andas en stund till. Alla de fyra var med på bilden och log rakt in in kameran.

Precis så har ju Carina Berg gjort när hon har flyttat in hos sina kompisar. Hon har alltid lämnat ett foto av sig själv när hon åker därifrån.

Det var roligt!



Annars Skypade jag just med en av mina svägerskor hemma i Sverige.
Hon frågade om jag hade hemlängtan. Det svarade jag nej på.

"Du har inte missat nåt heller, det har inte hänt så mycket här hemma på nio månader", sa hon då,"....vi har tagit bort en rabatt."

Det var också roligt!

Vi kan alltså leva i den här låtsasvärlden en stund till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar