fredag 13 april 2012

Polisen

Och just precis där höll jag på att göra i kjolen!

Jag och Stora Vit stod vid ett rödljus.
Bredvid oss kom en polisbil uppkörandes.
Vi stod där jämte varandra och jag kunde liksom titta ner på dem en smula från min höga bil.

Jag och polisen som satt på passagerarsätet fick ögonkontakt och jag hann liksom tänka "Coolt att raca mot en polisbil när det blir grönt".

Tjena.

Precis när det slog om till grönt och jag tryckte på gasen satte polisen på sin sireen.
Och alla lampor som tänkas kunde blinka på deras tak började att blinka.

Och hur spak är det ok att bli liksom?


Men det är iofs ganska så högt när det är så nära. Sireenerna. Och från ingenstans. Som en blixt från en klarblå himmel.

Jag höll på att hoppa ur bilen. Snabbt som ögat. Med händerna över huvudet.
"Jag har inte gjort nåt! Jag svär!!"

Och så var det inte mig han var ute efter. Det var bilen som var framför de menade så klart.
Som snällt fick köra åt sidan.

Och jag körde vidare. Utan något race.
Inte så kaxig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar