onsdag 25 april 2012

Sol i hela Tallinn



När jag vaknade kändes det som om att det var en bra dag att vakna till.



Soluppgången över horisonten från sovrummet var magisk. Stod och njöt medans jag borstade tänderna.



Jag och Therese träffades efter lämningen i skolan i morse.
Vi tog oss till ett urmysigt fik i Gamla Stan.

Fantastiskt mysigt ställe.
Klockan var 09.15 och det ryska paret bakom oss i kön beställde varsin öl. Vi tog en kaffe.




Sedan var det dags att knalla till Svenska Ambassaden.

Där hade fru Ambassadörskan bjudit in till ett möte för International Womens Club of Tallinn.
Med ca 30 andra kvinnor från ca 25 olika länder pratade vi om hur vi ska kunna hjälpa ännu mera.
Som exempel på vad vi håller på med så kan jag berätta att bara genom Julbasaren vi hade inför julen 2011, och tack vare alla sponsorer som hjälpte oss igenom den, så jobbade vi ihop 24000 Euro, ca 230000 kr. Som genast går till olika projekt där S.O.S. är den största.






Efter två timmars möte var det så skönt att komma ut i friska luften.
Solen sken och det kändes skapligt naturligt för oss att hitta ett trevligt ställe i lä och gassande sol att sätta oss på.


Torget var fullt till bristningsgränsen av soltörstiga människor.
Det blev lunchtid och det började att kurra i magen. Vi beställde oss varsin Ham and Cheese Wrap.
En till tjej, som heter Lena, kom förbi på hennes promenad med hennes lilla Lotus. Hon stannade och höll oss sällskap.

Maken ringde bäst vi satt där och mös.
Han undrade vad jag gjorde och konstaterade helt lugnt att vi lever lite olika liv.
Det konstaterade jag också.




Tallinn verkar vakna ur sin vintersömn.
And I love it!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar