tisdag 10 april 2012

Fickparkera

Åh, så himla roligt!

Inte att fickparkera själv, men att se andra göra det är roligt!


Jag hade just parkerat Lilla Vit.
Satt där och skulle just hoppa ut ur bilen när denna feta Mercedes
kom upprullandes vid sidan.

Den stannade och la plötsligt i backen. Mitt på vägen.
Jag satt kvar i bilen och sa verkligen högt för mig själv:

"Vad ska den göra nu? Det här vill jag se!"

Så jag gjorde det. Utan att chauffören till föremålet för mina ögon hade en
blekaste ening om att hen var iakttagen.

Hen hade hur stor plats som helst på sig. Det var verkligen inte trångt och hen skulle börja backa. Hen hade en trappa på sin högra sida, en bil bakom sig och ingneting framför sig.
Jag vet inte hur många gånger hen tryckte på gasen och kom iväg en smula. För att sen tvärnita.
La i drivern igen och körde framåt en aning.
Rattade hela ekipaget åt nåt håll som jag tror hen inte riktigt hade koll på.
La i backen igen. Kom bakåt ytterligare nån centimeter.
Bromsade.
Rattade.
Drivern.
Bromsade.
Backen.

Till slut var hen nöjd och parkerade. Då hade hen hållit på ett bra tag.
Dörren öppnades och ut ur denna monsteriösa stora feta bil klev världens minsta kvinna. Inte en hen längre. Och jag såg framför mig hur hon måste ha vänt och vridit, sträckt och studsat med denna lilla kropp och huvud, sittandes på förarsätet, för att överhuvudtaget ha kunnat sett över alla säten och ut genom alla rutor. Och alla mina fördomar flimrade förbi för en sekund.

Jag kom på mig själv med att bara sitta och le.
Klev ut ur min lilla bil och följde efter henne uppför trappan till MyFitness.
Av en händelse hamnade vi på löpbanden bredvid varandra och jag hade fortfarande hennes show på näthinnan.

Utan att hon visste.

Och jag var fan så mycket snabbare än henne på löpbandet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar