måndag 30 april 2012

Valborg helt utan Valborg

Igårkväll satt jag i soffhörnet och hade världens finaste solnedgång precis utanför fönstret.
Man behöver alltså inte ge sig av ända till Florida Keys för detta. Det räcker att ta sig till Tallinn faktiskt.








Efter lämningen idag åkte jag direkt till gymmet.
Döm av min förvåning när jag vände huvudet till höger och fick se en kvinna hänga upp o ner på en stång.
Jag har ju sett dessa stänger där tidigare, men har i min enfald liksom trott att man går armgång och sånt i det hörnet.

Där hängde hon iallafall helt upp och ner och med benen utspridda åt alla håll och kanter.
Som hon jobbade! Smidigt,långsamt. Asså, helt ärligt, vilken styrka.
Vilket enormt muskelberg hon var.
Jag stod på löpbandet och ville ta ett foto av hela händelsen lite diskret.


Gick sådär. Ni får kanske kisa för att se tjejen längst bak på bilden. Hon är sv¨år att upptäcka där hon hänger lodrätt längs stången. Jag tog två för säkerhets skull. Och vid den andra tagningen reagerade tjejen bredvid mig.
Hon kanske trodde att det var henne jag tog kort på.




Igår eftermiddag flög en fågel in i vårat fönster.
Vi tittade ut och där på marken låg den lilla karaken alldeles tillknöcklad och försökte att andas.
Jag hade inte mage att döda den. Tänk att slå på något så mujkt med något så hårt.
Då tog lilleman kommandot.
Han hämtade storebrors järnsexa och slog till över fågeln.
Till slut såg vi hur stjärfjädern sakta föll till marken och förstod att den inte led längre.
Modigt gjort av sonen när mamman fegade ur.






Valborgsmässoafton firas inte i Estland.
Men där hemma i Sverige vet vi ju att det görs det. Många ser chansen att fira lite väl ordentligt. Tänker på ungdomarna i huvudsak.
Att vara en god förebild som vuxen är nog bra ikväll.

Det finns alltid nåt att fira och ikväll firar vi att firman visade så himla fina siffror på dess sista bokslut.

Och så firar vi att Man C - Man U spelar match ikväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar