tisdag 30 augusti 2011

Två veckor av mitt liv

Tisdagkväll just nu.

Tisdag morgon för två veckor sedan klev vi av färjan. Som värsta Christoffer Columbus satte vi våra fötter på okänd mark. Okänd för oss i alla fall.

Marken är nu lite granna upptrampad. Små steg för varje dag blir världen lite större.

Jag hittar från hemmet till skolan. Från skolan till hemmet. Självklart, tänkte ni, för det är ju samma väg.
Men tji fick ni. man måste köra andra vägar, för det finns enkelriktade gator även här, märkte jag.

Jag hittar till Rimi Hypermarket. Hittar tom en genvähg så jag slipper ta mig igenom en av Estlands mest olycksdrabbade rondeller.

Jag har denna veckan lärt mig att hitta till A'le qoq" arena där killarna har tränat några ggr.

Har inte gett mig ut på egna äventyr i den innersta stan ännu. Alltså  hittar jag dessvärre inte till lunchen
 med de andra mammorna imorgon.
.
Men det löser sig så käckt  så att jag blir upphämtad på skolans parkering. Jag får en privat GPS.















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar