söndag 28 augusti 2011

Självkänsla

Har nu införskaffat mig en kalender. Mina veckor är ju alldeles förskräckligt uppbokade.  :)

Så här ser min nästa vecka ut tex:

Måndag:   11.00, elektriker kommer och ska förhoppningsvis fixa utebelysningen kring hus och träd.

Tisdag:     12.00, arbetare från Electrolux kommer och ska förhoppningsvis fixa eller kanske byta diskmaskin.

Onsdag:    Lunch med International Womens Club of Tallinn. Ska slå följe med en annan mamma som har sin son i lillemans klass.

Torsdag:   09.00-11.00, Svensk-frukost nånstas på andra sidan stan. Ska slå följe med en mamma.

Fredag:   Bankbesök, för att få mig ett eget bankkort. Undrar om maken vet vad han gör??  :)


Vid halv fyra ska barnen hämtas varje dag för att sedan äta mellis och byta om till fotbollskläder i bilen, för att sen åka till deras träningar som jag precis har lärt mig att hitta till.

Hämtning efter träningarna för att sedan  åka hem och laga till den förberedda middagen. Sen läxor och så har även den veckan gått.

Innan vi bestämde att vi skulle flytta var mitt argument detta - "Jag åker inte till ett annnat land och blir din hushållerska."
Just det är det ganska lätt att bli, känner jag. Är jag hemma kan jag ju lika gärna städa lite mellan tvättningarna och matlagningarna. Men dit vill jag inte. Därför kommer jag att hålla utkik efter en rar liten dam som skulle trivas i vårt hus en dag varannan vecka och som jag skulle kunna ha i mitt hem och känna lugn med. Jag vet några jag kan få små tips av.

En ren lyx, men som jag tror är viktig för min egen självkänsla.

Det jag saknar mest hemifrån är just nu att bara småprata med en kompis. Och då ringer en kär vän!
Jättehärligt!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar