fredag 12 augusti 2011

Skarpt läge!

Det som kändes så himla avlägset för några månader sen är liksom nu.
Skarpt läge!

Hjärnan fattar att fler har gjort detta innan oss. Hjärnan förstår att flytta utomlands är helt normalt och att tusentals gör det varje dag. Medans hjärtat säger nåt helt annat. Just nu, när hela huset ser ut som ett bombnedslag, känns det ganska ensamt.

Det har varit en känslostark vecka. Det tar mycket energi, kraft och tid.
Många "på återseende".
Maken och stor son har gjort sitt sista uppträdande med BK Ljungsbro P-97.
Efter matchen stod spelarna på rad och gav deras tränare/ min make varsin lång kram.
Och banne mig om inte 14-åriga killars ögon var lite fuktiga. Samt tränares/makes.

Sonen hade på eget initiativ fixat present till de andra två tränarna.
"-Jag vill till bolaget!", sa han härom dagen.( Förresten, är det langning? )
Starka känslor och det kändes som om vi kunde ha tillbringat hela fredagkvällen utanför ett omklädningsrum i Motala.

Nu har vi några timmar på oss under morgondagen och tänka ut det sista.
Vid 14-tiden ska allt vara klart. Och det kommer det att vara. Det som inte är med i lastbilen då får trängs med familjen i Lilla Vit. Hehe! Som om det skulle få plats.....

I morgon har stor son bestämt att åka in till stan med en kompis. Och det är nog bra.
Liten son ska fiska i kanalen med storebrors kompis storebror. Det är nog oxå bra.

Maken somnade just i läget innan huvudet hann nudda kudden. Sussar så gott så.

Själv undrar jag om allt detta verkligen händer?
Näst sista natten.







5 kommentarer:

  1. Det är tur att det är nära till Tallin. Idag med alla kommunikationer så kommer ni säkert att få massor med besök. Du skriver så himla bra! Lycka till och det kommer att bli kanon för er. /Elsa

    SvaraRadera
  2. Hej Elsa! Ja, det går fortare att åka från Lkpg till Tallinn än till min far i Floda. :)
    Tack ska du ha!
    Vi följer varandra lite. Roligt!
    // Ingela

    SvaraRadera
  3. Såååå spännande!!! Det kommer att bli världens upplevelse för dig och din familj. Allt gott.
    ILY

    SvaraRadera
  4. Hej kompis...vad skönt att packningen gick smidigt. Vetdu- när jag åkte hem från dig i torsdags kväll så kände jag något konstigt, det var några tårar som trillade på min kind. När jag själv skulle iväg(till Kina) så kändes det inte så konstigt men nu när en go vän ska iväg så var det många känslor som snurrade i magen på mig.
    Önskar er all lycka till!!!
    Ses under hösten.

    SvaraRadera
  5. Åh!
    Kärlek till er, Elisabeth och Lena!! Mycket känslor!

    Och även grattis till dig, Elisabeth för det lyckade frieriet!

    Ses om en stund!

    SvaraRadera