måndag 29 augusti 2011

Ni är bara en timme bort

En dag med ett lugnt tempo, kan man säga.
Har varit hemma och tagit emot ytterligare "workers". Som inte kan ett ord engelska.
Hoppas de kunde laga utebelysningen. Syns ikväll när skymningen faller.

En dag med så lugnt tempo får mig att tänka lite för mycket. Eller att känna lite för mycket.

Som när jag känner en peng i fickan och märker att den är svensk.
Som när jag sätter på mig ett klädesplagg som fortfarande doftar Sverige.
Som när jag lägger mig i sängen med lakan som doftar Sverige.
Som när jag tar mig en kopp kaffe från pulverkaffe-påsen som jag fick när jag fyllde år.
Som när jag tittar på telefonen och minns att det bara är ett estniskt kontantkort där i.

Alldeles för lugn dag!




3 kommentarer:

  1. Det är skitväder i Sverige, blött o kallt o jävligt. Barnen är osams, ringer gånger flera till jobbet o klagar på varandra. Detta fortsätter med utbrott när mor kommer hem. Sen är inte fisken upptinad, så det får bli korv till kvällsmat. Blir påmind om ett symöte, där brödet var mögligt. Ha ha ha , jo då Ingela, Sverige suger det med ibland ;-) Men, i morgon tar vi nya tag!!! Kram på dej, Sara

    SvaraRadera
  2. Älskar att läsa det du skriver, Sara! :)
    Som sagt, i morron är en ny dag.
    Sov så gott!

    SvaraRadera
  3. Och vi som är här kan tänka:
    Vi drar utomlands ett tag, men sen vågar vi inte. Vi längtar men gör ingenting åt saken, utan det blir bara drömmar. Ni lever nu, såsom många här skulle önska att de tordes. Ni är modiga och jag tror ni kommer att få det kanon. Skitväder i östergötland idag och höstmörkret smyger sig på.

    SvaraRadera