söndag 14 augusti 2011

Förpassad till soffan.

En lång dag har nu tagit slut.

Idag har det varit lillkillens tur att göra sin sista match med gänget. Och vilken match sen!
Han avslutar med att göra en av sina bästa matcher någonsin. Samma gäller hela laget.  Vinst med 0-7 mot Mantorp. Håller tummarna för att resten av deras säsong fortsätter i samma spår.
Nu hade jag tänkt skriva lite om vad som hände sen, men det fick jag inte. Så jag gör inte det.

Efter den fantastiska fotbollsunderhållningen åkte vi hem till svärmor o svärfar och fick i oss lite näring.
Smidigt att äta borta eftersom vi har det lite tunt i kylen just för tillfället. Tack för det.
Vi drar ut på hej då-andet till i morron då vi ska äverlämna lite saker.

En tv finns hemma. Och den hänger i sovrummet. Som ensam tjej väger inte mina argument tunga för att se en fin film så här på en söndagkväll. Fotboll på tv:n och jag i soffan med datorn. Helt ok det med.

Sista natten.
När vi känner oss klara här hemma i morron så drar vi norrut. Lilla Vit kommer att vara så full att om nån känner att det behövs släppas väder under resans gång mot färjan, så är en varning innan på sin plats. Så vi hinner öppna fönster. För annars sprängs hela alltet av lufttrycket.


Mentalt har jag redan kommit på plats i Tallinn.
Nu startar förberedningen inför skolstart.

Tack o hej alla goda människor!
Nästa gång vi hörs är jag utlänning.





4 kommentarer:

  1. Lycka till, vilket spännande äventyr! Kram, grannarna Jutterdal

    SvaraRadera
  2. Spännande att flytta :)

    När jag flyttade till Sverige för 12 år sen så trodde jag att det var "bara" att flytta...
    Talade ju samma språk så allt skulle bli så "lätt"...

    Hahahahah..

    Flyttade från Åland till Sverige och fick en mindre kulturkrock!! Inget system stämde med det jag var van vid :)

    Och att flytta med ett funktionshindrat barn har gett mig många nya erfarenheter!!

    Kram och lycka till

    SvaraRadera
  3. Jag känner mej riktigt pirrig, o spricker nästan av nyfikenhet: måste få läsa nästa inlägg!
    //Kram Sara E

    SvaraRadera
  4. Linda: Tack så mycket. Ni hojtar till om vi missar nåt på gatan va? :)

    Ewa: Roligt att läsa ett inlägg av dig. Vi känner ju inte varandra egentligen.
    Jag väntar oxå på alla kulturkrockar. De kommer nog vad det lider. Och alla oskrivna regler som jag är van vid hemifrån som kanske inte alls är samma här. Får nog bli ett inlägg om bara det tids nog. Behöver kanske hjälp på traven då....tack o kram tillbaka.

    Sara: Känns väldigt skönt att du finns med mig. Kram på dig.

    SvaraRadera