tisdag 23 augusti 2011

Skillnad på hemsidor

Har lätt kommit fram till att det är en väldans tur att jag inte har något jobb att gå till.
Och ni som då tror att jag inte har nåt att göra har heeeelt åt skogen fel.

Bara att läsa ISE:s ( The International School of Estonia )  hemsida är ett heltidssysselsättning. En sådan sida för en skola med 120 elever.
My god, vilket jobb de har lagt ner på endast den. Hoppas verkligen de lägger ner samma energi på barnen som faktiskt är deras arbete.
Det värsta vore om denna sida med inoggningar hit o dit och nyhetsbrev bara är till för syns skull för att folk ska söka till just dem. Nu tror jag inte att så är fallet.
PÅ denna sida kan vi alltså läsa om HELA terminens läxor  för varje dag i alla ämnen. Vi kan se en planering om varje veckas jobb de ska göra.

Undrar hur långt tid det kommer ta innan jag fattar den nya skolans sätt att jobba? Hur lång tid det kommer att ta för mig att hitta rätt information på det jag söker efter på deras enorma hem sida?

Killarna kom hem med varsitt papper som ska fyllas i och lämnas tillbaka i morgon.
Det var bara att gå in på lexikon.se och försöka förstå allt. Det tar mycket tid, det tar mycket energi. Varje moment som i Sverige satt i ryggmärgen ska nu ändras.

Mitt i allt detta nya ska jag förväntas vara en vuxen som  klarar detta själv.
Här har jag ingen vän att ringa, eller att välja 50/50 eller har nån tofs att dra i för hjälp.

Det är bara att ta tjuren vid hornen och jobba vidare. Trots att jag inte har nåt jobb. På riktigt.




8 kommentarer:

  1. Du kan, du vill, du törs. Klart du gör. fantastiskt.Hälsa grabbarna.

    SvaraRadera
  2. Det fixar du, Ingela!Tänk vad du lär dig nya saker varje dag. helt rätt inställning: "Ta tjuren i hornen och kör." Hälsa dina tuffa killar ( alla 3) Kram svärmor

    SvaraRadera
  3. Om det är nån som kan klara det så är det du. Jag tror på dig, Ingela!!!!
    Kramar Elisabeth

    SvaraRadera
  4. Anonym - tack ska du ha. Det behövs.

    Svärmor - Japp. Lär mig nya saker varje dag. Och folk som säger att det "är inte personlig utveckling" att vara hemmafru.

    Elisabeth - Vilken tur att vi tror på varandra, min vän. Kärlek till dig!

    SvaraRadera
  5. Det där fixar du lätt om någon vecka, men det är ju lite inkörningstid. Vad klarar inte du?
    Fyll upp din "Computermugg" o sen bara kör :)
    Kram på dig, fr. 27:an

    SvaraRadera
  6. Ingela, min vän...when the why is clear the how is easy...och oxå lite motigt ibland. Precis som här i Svedala och i livet i stort. Du kommer greja det och så stolta vi är som finns med dig i tankarna. Kram kram Karin

    SvaraRadera
  7. Ditt jobb är på RIKTIGT, oerhört viktigt för dina familjemedlemmar och både din och deras utveckling. Du har helt rätt inställning och du fixar det här galant! /Elsa

    SvaraRadera
  8. 27:an: Koppen är framtagen!

    Karin: Kram på dig. Hälsa dina killar.

    Elsa: tack ska du ha! Det var oerhört bra sagt av dig, känner jag. Nån som tar mitt jobb på allvar.

    SvaraRadera