torsdag 31 maj 2012

Till hösten kanske?

Eftersom vi inte dricker kranvattnet här i Tallinn, utan handlar allt vatten som vi dricker på flaskor, blir det fantastiskt många tomma petflaskor här hemma.
Som hamnar i sopsäckar som sedan ställs i garaget där de tar en otroligt stor plats.
Där står de sedan tills nån tar med dessa i bilen och pantar vid affären.

Till hösten är det nog dags att hyra en vattenapparat.





När jag var i Sverige en snabbis för några veckor sedan satt jag hos våran gamla granne. Hon frågade om hon fick bjuda på något.
-"Ja, tack", svarade jag, "ett glas kranvatten".
"Åh, så exotiskt", svarade hon tilbaka.

Sedan ringde maken när jag satt där och njöt av mitt vatten och frågade vad jag gjorde.
-"Jag sitter hos grannen och dricker kranvatten", sa jag.
-"Åh, så exotiskt", svarade han.

Ordet exotiskt användes av två personer inom loppet av ca 10 minuter.




Killarna övar just nu långskott och inlägg på våran stora tomt.


De använder målet som typ en mur och så står de och skjuter till varandra över målet.




Funkar hur bra som helst. Egen träning är kanon.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar