torsdag 3 maj 2012

Torsdag






Efter träningen idag tog vi oss allt en rejäl gofika på cafet som ligger en våning under gymmet.
"Because we were worth it"



Klockan 11.15 var det dags att åka till skolan för vårens "Fine art Show".
Där fick vi se och höra på lite uppträdanden som ungdomarna och barnen har övat på sen i vintras.
Min äldste visade upp en film de har arbetat med under sina timmar på lektionen som kallas video-editing.


Min yngste kille bidrog med sig själv i två sketcher.
En sketch var han servitör.
Och i den andra spelade han en kille som väntade på sin tjej utanför bion. Men tjejen kom aldrig och han blev dumpad via sms.
Livets hårda skola.



Även lärarna underhöll oss i publiken med att spela "Handbells".
Och det gör man inte helt enkelt. Spelar Handbells alltså. Först måste man sätta på sig vackra fina handskar.


Efteråt åkte vi till en affär, typ Plantagen.
När vi gick där bland alla blommor, krukor, utemöbler och massa annat mysigt så fann vi plötsligt en hylla.
Inte vilken hylla som helst.
Tänk dig att gå bland allt roligt på Plantagen och sedan kunna välja vilket vin du vill ha med dig hem till kvällen.
Annorlunda, kan man säga.

Men roligt.

4 kommentarer:

  1. Åhhhh varför fråga ni inte om jag ville följa med :-(( Var ligger "plantagen"?!

    SvaraRadera
  2. Ja, varför gjorde vi inte det egentligen?
    Och nu skulle jag inte kunna visa dig heller för jag skulle inte hitta iallafall. Vi får flirta med Therese.

    SvaraRadera
  3. Och jag som besökt Plantagen här i Motala idag. Ska nog ställa frågan när vinet kommer i sortimentet? Måste man följa lagen..... kram och trevlig helg!

    SvaraRadera
  4. Ja, det skulle jag gilla. Hmmm, vilket vin vill jag ha ikväll...som matchar blommorna. Nä, skämt åsido. Jag gillar att kunna köpa vin lite var som helst utomlands, men samtidigt så gillar jag Systembolaget för de har så stort utbud och har bra viner samt kunnig personal när det gäller att föreslå vin till olika maträtter. Tyvärr tudelad...
    /ÅsaC

    SvaraRadera