onsdag 30 maj 2012

Kämpa, kämpa, kämpa

Började denna onsdag med tennis.
Våran tränare var på hugget och körde hårt med oss alla tre. Och proffs som hon är så ser hon allt. Precis varenda liten detalj ser hon. Vad vi alla tre gör. Eller inte gör.

Idag stod jag mycket bredvid henne på baslinjen. Av en händelse fick jag den sidan vid henne.
Och som hon pratade. Hela tiden. Så mycket direktioner på så kort tid har jag nog aldrig fått tidigare.
"Up on top", "turn, turn" mm. Armbåge hit och dit, höft och ben och läget på racket.
Samtidigt som hon kollar mig har hon stenkoll även på de på andra sidan nätet. En ängels tålamod är bara förnamnet.



Har idag servat för första gången.
Ja, inte familjen alltså, den servar jag hela tiden.
Men med en liten gul boll som ska kastas högt upp i luften för att sedan träffas av ett rack som har varit i luften, fast åt andra hållet, har jag alrdig gjort tidigare.



Snart är det sommarlov och våra killar ser verkligen fram emot ett riktigt välförtjänt lov.
Men först är det mycket som ska hinnas med.
Nästa vecka har International School of Estonia sk Exams.
Dvs prov i alla ämnen på allt de har lärt sig under hela den här terminen. Ingen rast ingen ro här, kan man säga förrän, förrän skolklockan har ringt för allra sista gången nästa fredag.
Proven kan variera att vara allt mellan teoretiska prov till att göra en presentation.




Lillebror sitter här på sitt rum och finslipar på sin engelska presentation. Det har varit mycket att läsa och många frågor att svara på till denna uppgift.



Storebror har kämpat otroligt hårt med science idag. Vi har jobbat ihop med att läsa, förhöra, fika, läsa ännu mera och sen tog det stop.


Bland anant om energi. Imorgon blir det genetik, immunförsvar och lite annat smått och gott.



Lycka till nästa vecka, grabbar!

1 kommentar:

  1. Vi håller alla våra tummar för era prov, det går säkert bra. S N A R T är det Sommarlooooov!
    Kram till er alla
    Ses snart!!!!
    27:an

    SvaraRadera