tisdag 22 maj 2012

Ett dop och en begravning


Tisdag 22 maj 2012.





Klockan 11.00 idag förs min Farmor Sylva till sista vilan.

Med foton på alla barnbarn ståendes i sina ramar på kistlocket.  Dessa foton på oss barnbarn som alltid stod i hennes bokhylla och som hon varje kväll sa God natt till. Enligt hennes egen önskan ville hon ha med sig fotona dit hon visste att hon var på väg.

Med en speciell krans från alla 15 barnbarnsbarn som ska ligga alldeles framför kistan i kyrkan.

Jag är tyvärr inte på plats i Göteborg denna dag. Mitt hjärta finns med henne härifrån Tallinn.
Min bror har lovat att lägga en fin blomma på kistan från mig med.
När jag sitter här i soffan känner jag nu hur fel det känns. Jag skulle ha varit där.
Jag låter tårarna rinna.

Lilla Farmor, jag tänker på dig.
Älskade pappa, jag tänker på dig.



Samtidigt döps en kronarvinge i Stockholm.
Cirkeln är sluten.
En början och ett slut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar