torsdag 17 maj 2012

Vårskrud

Men åh,
ni måste bara komma hit!

Det är ju så vackert. I sin finaste vårskrud visar Tallinn upp sig.


Under en rask, skön morgonpromenad genom Gamla Stan måste jag emellanåt bara stanna upp.
Känna in. Njuta av att faktiskt vara här. Se allt det vackra som finns.



Bakom bussen, där ser man vår lila (lila?) backe som vi har sprungit i nu två mornar på raken. Jäkligt hurtigt!

"Haha, den lilla ", tänker ni. Backen alltså. Men då har ni inte gått i mina skor. Och mina skor har verkligen inte sprungit sen gud var liten. Så Denna här är alldeles precis lagom för mig. Jag svettas, kan jag lova. Och den är faktiskt inte så liten när allt kommer omkring. Och skulle allt komma omkring så har faktiskt inte storleken nån betydelse.



Nu ska jag läsa en stund i soffan.
Regnet smattrar på aluminiumbläcken på fönstrena.

Rätt mysigt för att vara en Kristi Himmelfärds Dag i Tallinn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar