onsdag 23 maj 2012

Tennis



Onsdag och jag blev tillfrågad av att hänga med tjejerna på tennis.

Självklart, svarade jag, och satte på mig mina träningskläder. Samma sorts som jag liksom har till vad jag än tränar. Vare sig jag powerwalkar, går på gymmet eller pass. Har inte en hel arsenal med utrustning, kan man säga.

Nu skulle vi spela utomhus. På grus.
Klockan 08.50 kom jag inrullandes på tennisklubben med bilen. Parkerade bredvid en blå cool cab.
Klev ur och vi gick mot bana 4. Solen sken och det var redan varmt.
Och jag hann  knappt komma innanför grindarna förrän jag hörde av nån som jobbade på tennisklubben att jag absolut hade fel skor.
Man får inte ha springskor på en utomhus tennisbana, inte.
För dessa gör visst för skarpa hål i banan. Och göra sönder banan är jag den sista som vill.

Hade inte en blek om detta. Och jag hade verkligen inga andra att byta med.
Så nu måste jag ut och handla mig ett par tennisskor. Jag var tvungen att fråga mina vänner och kolla hur riktiga tennisskor ser ut för att jag ska veta vad jag ska leta efter på Sportland.
Och så måste jag ju ha ett eget rack. Herregud,
kan ju inte hålla på och låna på det här sättet. varje gång. Om jag nu ska spela flera gånger. Men det hoppas jag ju verkligen. Som tur var fick jag tillåtelse att beträda courten i vilket fall idag.





Och så himla roligt det var!
Utomhus. I solen.

Vilken härlig start på den här dagen.




Notera mina icke tennisskor.
Och mitt lånade rack.




Alla bollar i hinken efter varje övning.



Nysopad bana.
Så inga spår efter mina icke tennisskor fanns kvar.
Redo att ta emot nästa gäng.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar