onsdag 2 maj 2012

My balls are to flat


Onsdag och Mitt livs andra tennistimme är till ända.

Det är inte helt världslätt att spela tennis, faktiskt. Om nån nu trodde det. Skapligt mycket att tänka på. Samtidigt.
Med sving - bak och fram, och "turn quicker", "you are to close", "you are to slow", "have the racket infront of you all the time", "your balls are to flat".
Men roligt är det!
Och jag känner ju hur jag ska göra. Men jag hinner inte allt på samma gång. I rätt ordning.
Så för att jag hjälpa mig själv pratade jag högt för mig själv på courten.

"TURN", sa jag till mig själv när jag såg åt vilket håll bollen flög. Och så vände jag mig.

Sedan när jag har vänt åt rätt håll, ska fötterna tassa små steg åt sidan, racketen ska vara bakom mig, höften rätt och sen ska jag vara lagom nära bollen för att slå till. Och baksvingen ska gå ända upp till motsatt axel.

Lätt som en plätt!


Nu, nyduschad och fin börjar taxi-passet.
Med somriga skor känns det helt ok.




Igår köpte vi två stolar att ha på en av balkongerna.
Väl hemma med dessa så märkte vi att balkongdörren var för liten.
Eller stolarna för stora.
Whatever.
Det gick inte iallafall.
Så idag ska vi köpa ett snöre så vi kan hala upp stolarna utifrån.

Det blir kanon!

2 kommentarer:

  1. Bättre brödlös än rådlös. Bra knep med snöret. Lycka till med både tennis och stolar. /Elsa

    SvaraRadera
  2. Nu är stolarna på plats på balkongen. :)

    SvaraRadera