torsdag 24 maj 2012

Där är han

En rask promenad runt parken två varv är ungefär fyra kilometer har jag lärt mig.
Skön start på den här torsdagen.
Solen har nu visat sig i flera dagar i sträck från en klarblå himmel.
Tyvärr har det blåst lite för mycket för att det ska vara skönt att sitta ute.
Inifrån har det sett väldigt lockande ut att sätta sig i solstolen. Men så fort jag har kommit ut så har jag känt att sitta stilla där i stolen inte har varit att tänka på.

Så vi tog en lunch inomhus istället.
Och "våran" soffa var som tur var ledig när vi kom till vårat nya favvoställe.

Den nogsamma noterar de fina damerna som hänger på väggen bakom soffan. Hela fiket är smyckat med dessa vackra damer i allehanda vyer. Uppmärksammade jag först vid mitt typ tredje besök.



En Ceasar sallad och en kaffelatte senare åkte jag och hämtade den stora sonen i skolan. Den yngre har jag skickat iväg på en fieldtrip med skolan.
Med övernattning och han kommer tillbaka till skolan i morgon eftermiddag.





Här ser ni en kartbit över Estland och var Tallinn ligger.
Till den stora ön längst upp till höger i bild, Prangli, är lilleman på väg. Han skickade just ett sms till sin far och konstaterade från färjan att "han var skithungrig men annars var allt bra".

Vädret är kanon så de får nog en härlig upplevelse.

Maken ska spela träningsmatch med Svenska Handelskammaren ikväll mot Engelska Handelskammaren och då får han eventuellt möta stora sonens tränare som är med i det laget.
Kanske åker förbi och kollar. Eller inte. Får se. Har inte bestämt mig ännu.

Annars ska jag from nu och ett dygn framåt "bara vara"!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar