torsdag 13 juni 2013

När orden inte räcker till

Avsluting ikväll klockan 18.00.

Innan dess ingen skoldag idag, torsdag. Bara chill.
Frukost tillsammans med farmor och farfar som kom sent i gårkväll då deras flyg var försenat tack vare flygledarstrejk i Frankrike.

Tårtan iordningställdes när frullen var intagen.






Maken kom hem kring 12-tiden. Calle hade sin sista träning med fotbollslaget. Vi fikade. Vi grillade.
Tog bilarna till slut till avslutningen.


Jag har gjort många dumma saker i mitt liv, det kan jag medge. Men två saker har jag gjort bra. Otroligt bra dessutom. En har idag gått ut sjuan. En har idag gått ut nian.


Stor avslutning för alla i hela skolan. Från 3-4 åringarna ända upp till de som gick ut grade 12 med sina fina kåpor och hattar på sig.
Elever, familjer, en del med släkt på plats. 
Rektorn höll tal. De internationella awardsen skulle delas ut. Ca fem stycken. 
Rektor Ms Naglee  hälsade den amerikanske ambassadören upp på scenen. 

The US Ambassadör steg upp på scenen. Började prata och sa att han hade äran att få dela ut två awards i kategorin the President's Education Awards Program.

Plötsligt hörde jag bara." Outstanding Academic Achievement .... Adam Lorentzson!" 
Hjärtat stannande för en sekund. Jag tittade på min son. Han tittade inte på mig. Han tog ett djupt andetag. Han reste sig. 


Han gick upp på scenen. Tog i hand med ambassadören. Fick diplomet. Gick och satte sig igen.
Med ett papper i handen som självaste Presidenten av USA har skrivit under. 

Med tårarna brännande innanför ögonlocken och hjärtat pumpandes så hårt, tänkte jag att detta diplom mina vänner har verkligen inte kommit gratis. Grattis grabben. 


Sedan önskades alla elever i varje grade som ska sluta upp på scenen för ett personligt avsked och dessutom få alla sina betyg samlade i en blå mapp.


När 12:orna sedan vände sina tofsar på sina coola hattar från vänster till höger ocg kastade upp dem i luften ( sådär som man ser på amerikanska collage filmer ), var allt slut. Vi skulle alltså resa på oss och åka hem. 


Det var inte så lätt. 




2 kommentarer:

  1. Vilken bedrift av sonen <3 <3 Välkomna hem!!!!! ILY

    SvaraRadera