onsdag 26 juni 2013

3G-punkten

Jag hade ett möte klockan 10.00 igår. När det var avklarat tog jag sönerna i Lilla Vit och drog till Smultronstället. Igen.


Vindstilla. Det slog i vattnet. Varmt. Inga mygg. Calle grävde mask och drog som en avlöning ner till bryggan. 
Jag och Adam kom efter en stund.

Själva fiskandet är inte min kopp te, men lugnet runt omkring. Så underbart. Så avkopplande det är att bara sitta där. 



Annars tog vi en liten promenad. Där det var så mycket folk i fredags, på midsommarafton, var det nu helt öde. Lite kuslig känsla nästan. 


Så poppis ena dagen för att vara helt bortglömd och övergiven nån dag senare. Och för resten av året. 


I kylen hittade jag rester från midsommarafton. I en liten påse med kran så fanns det en skvätt rose' kvar. Det räckte precis till det lilla glaset och det var ju toppen för då kändes sig inte den påsen sådär bortglömd och övergiven längre så som stången vid ängen. 


Vi har enda plats här på Smultronstället som kan erbjuda 3G. Inte så värst kraftfull sådan, men dock en liten vibration av kontakt. 
Går numera under namnet 3G punkten. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar