söndag 9 juni 2013

"Du och jag mot rubb!"


För 12 år sedan.
Han sa ja, jag sa ja.
Den 9 juni 2001.
Stjärnorps Kyrka.





Vi träffades för snart 18 år sedan som 24 åringar med varsitt bagage i ryggsäcken. Efter ett par första trevande dejter kom vi så till slut fram till den där punkten då vi liksom bestämde att vi var ihop. Vi hade så att säga chans på varandra. Då, under några av dessa dejter föddes ett litet ordspråk, "Du och jag mot rubb!" Det är vårt mantra, kan man säga som vi har upprepat när det har behövts. När livet inte har varit spikrakt och det har svängt både lite och mycket så har vi båda två påmint varandra med att "det är ju du och jag mot rubb".

Även när livet har varit toppen och vi har flytit på den stora lyckovågen har vi sagt leende till varandra "du och jag mot rubb".





Nu vill jag bara tacka alla ni som var med för 12 år sedan och gjorde våran dag till ett minne för livet. 
Tack till våra föräldrar, till alla våra syskon med respektive med ett särskilt tack till Marie som sjöng så håren reste sig i kyrkan. Till Mia & Mogge som var vårt fantastiska värdpar. Till Fredrik och Anna som var våra underbara Toastmaster.  Till Terez som höll mig sällskap hos frisören. Till Eva som fixade min fina bukett. Till Samuel som spelade i kyrkan så fint. Till Britt-Marie som sydde min egendesignade klänning. Till Linda och Kajsa som serverade maten. Till alla er ni härliga gäster som kom både långväga och kortväga, och som var med och  gjorde hela tillställningen till en så minnesvärd dag och sen vidare till en helt galen kväll. 

Samt tack till Loisan och Kjella som tog hand om våra små älskade pojkar den dagen och kvällen.


Ett stort tack! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar