lördag 11 maj 2013

Party på taket

Solen sken och jag ville bara ut och ta mig en skön promenad by my self. Ibland beöver man såna stunder. Iallafall jag,




Gick där vid havskanten och kollade ut över viken. Såg Tallinn Skyline i horisonten och tänkte att dit ska vi ikväll. En grillfest uppe på takåsarna hos Therese och Andreas. Om man tittar riktigt noga så ser man några kyrktorn på bilden. Vi ska till lägenheten bredvid det högsta kyrktornet.





Vidare under min promenad i vårt område.
En av grannaran har en egen fotbollspplan på sin tomt. Bara för att han kan. Med riktiga mål, linjer, bänkar och hörnflaggor. Och så ett och annat träd mitt på planen.


Välkomstdrinkenm var kyld och redo att serveras.

Taxin kom och hämtade oss vid kvart i sex. Mot Vanalinn, Gamla Stan.


Party på taket.
Här uppe på taket satt vi bra. Lite kyligt dock när vinden låg på. Inga staket eller så what so ever runt terassen. Möblerna är ioch för sig fastskruvade på trädäcket så att de inte flyger ner på folket på gatan under höststormarna.
Vi undrade lite granna om det skulle vara ok att bygga nåt liknande bland taken hemma i Sverige. Med bygglov och sådär.



Det högsta kyrktornet i Tallinn bakom Anastasias.

Anastasias från Grekland och Ethan från Israel.



Kvällens grillkung

Andeas grillade så fantastiskt god mat åt oss allihopa.


Brrrr.




Been there done that.

Jag och maken har numera stora barn och behövde inte kolla om barnen klarade sig vid ätandet. Vi kunde luta oss bakåt och bara känna lugnet. Vad gäller det iallafall. Nu är vi i fasen där vi undrar vad de sysslar med när de är ensamma hemma en lördagkväll istället. 


Vi var sju familjer på plats. Från Israel, Grekland, Danmark och Sverige.

Menyn för kvällen.



Tallinn says Good night.


Väl hemma igen vid halv elva klev jag ur taxin. Det är otroligt billigt att åka taxi förresten här i Tallin. För en tur hem på ca en kvart, från stan kostar det ca 100 kr. Lika billigt som det skulle vara dyrt att parkera bilen där inne under kvällen.

I allafall. 
Jag klev ur taxin. Kollade ot över havet. Men herregud, vilken kväll.


Kan inte bli mer magiskt än så.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar