fredag 10 maj 2013

Lite dammigt idag

"Mamma, det är lite dammigt ute idag", som Adam skulle ha sagt när han var liten.
Staden har nämligen varit täckt av ett lager damm under dagen idag.
Dammet låg som ett täcke över havet när vi vaknade och det gav sig aldrig liksom av.

Sagolikt vackert.




Jag stannade bilen med Adam sittandes i och sprang snabbt ner till vattnet. Hade jag inte haft honom väntandes uppe på parkeringen så hade jag satt mig på en sten.  Och bara njutit. Den här platsen får  mig att må bra. Under vilken årstid som helst.


Vid fyra körde jag Calle och en av hans lagkompisar till matchsamlingen. En ny fotbollsplan, en ny adress att programera telefonen med. Hittade klockrent.



En stund på kvällen tillbringade jag i Kadriorg Palace. En inbjudan från Kvinnoklubben damp ner i inboxen och jag blev nyfiken.
Pianokonsert.
 En skapligt fingerfärdig tyska med namnet Katharina Sellheim som spelade både Beethoven och Brahms, Rössier och Haydn.






Det här palatset lät Peter den store bygga åt sin fru Katarina i slutet av 1700-talet som hennes sommarstuga.




Det var lite annorlunda mot att stå vid sidan av en fotbollsplan,kan man säga. Men nån gång ska ju var den första.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar