lördag 25 maj 2013

My kind of Saturday


Idag har Swedish Chamber of Commerce i Tallinn spelat en fotbollsturnering mot åtta andra olika länders kamrar. Finska, danska, holländska, engelska, tyska, amerikanska, spanska och estniska.
Det betyder inte att alla som representerar varje handelskammare är från det landet. Det viktigaste är att företaget man represnterar är medlem i just den kammaren. Så i det svenska laget fanns  idag killar från Frankrike, Sverige, Ryssland och Estland.




När folk samlas för ett sånt här ändamål, att ha roligt tillsammans trivs jag. Jag tycker om stämningen. Jag gillar känslan bland lagen. Jag gillar det helt enkelt.



Den svenska flaggan mot en blå himmel i strålande solsken är nog bland det vackraste ändå.



I det här tältet hade alla kammare var sitt bord där bananer, vatten och russin låg utlagda på respektive bord.




Den engelska publiken gick hem som vinnare då United Kingdom vann alltihopa. Precis som de gjort alla fyra år som turneringen har funnits.

De holländska laget kom klart sist: Men var det roligaste laget att följa. De vann en match, mot Finland. Resten var förluster. Men de vann publikens hjärta alla kategorier. 





Calle blev lite av flaggansvarig.  





Rutinerad fotbolls fru hade med sig eget liggunderlag att kunna sitta på. För det blir ju en hel del väntan en sån här dag. Men det gör verkligen inte mig nåt. Jag är ganska duktig på att just vänta.

Med fem vinster, en oavgjord och en förlust kom den svenska kammaren på en hedrande tredje plats. Well done! Bäst placering under alla dessa fyra år. 


En tredjeplats och makens sju mål är värt att fira.


Och som om inte sex timmars fotboll under dagen var tillräckligt så sitter vi nu på kvälleskvisten och kollar på Champions League mellan Dortmund och Bayern på TV. 

Men jag gillar det.

#fotbollsnördfamilj
#bloggnördmamma




Hallå, var är ni??  Det ser tomt ut.

Fast det är klart. 
En liten vin-promenad med goa vänner hade inte suttit helt fel det heller en så himla fin kväll som denna.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar